مسیر سایت

مقاله ها

نقش فناوری های نوین، در ایجاد شفاف سازی و ارتقاء عدالت و اخلاق در سازمان های نظام مهندسی ساختمان (آذرماه 96)

     مهندس محمد رضا نادری زاد

     مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت نرم افزاری دانش بنیان آفاق   

     عضو کمیته فناوری اطلاعات شورای مرکزی نظام مهندسی کشور

     مدیر عامل و عضو هیئت مدیره سابق سازمان فاوای شهرداری یزد

     عضو هیئت مدیره و اولین دبیر نظام صنفی رایانه ای قم

     کارآفرین برتر استان قم

     مشاور فناوری اطلاعات استاندار قم

    کارشناس رسمی قوه قضائیه در حوزه فناوری اطلاعات

  

مدیرعامل شرکت نرم افزاری دانش بنیان آفاق، همزمان با برگزاری نخستین سمینار ملی اخلاق مهندسی به میزبانی سازمان نظام مهندسی استان قم و با عنایت به حاشیه ها و اظهار نظرهای اخیر درباره عملکرد سازمان های نظام مهندسی کشور، در مصاحبه ای با تحریریه ایسنا، از نقش فناوری‌های اطلاعاتی و نرم‌افزاری نوین، در ارتقاء هر چه بیشتر شفاف سازی، عدالت و اخلاق مهندسی در سازمان نظام مهندسی و نمونه­ های اجرا شده موفق آن در چند استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادری زاد که بیش از ده سال در زمینه سامانه های نرم افزاری و خدمات الکترونیک در سازمان های نظام مهندسی فعالیت دارد، ضمن بیان اینکه در مدت اخیر، شاهد برخی انتقادات حاشیه ساز و بعضا غیر عالمانه  از سازمان های نظام مهندسی بوده ایم که مسئولین سازمان نیز، پاسخ های مستند به قانون و آیین نامه های مربوطه را، به درستی ارائه نموده‌اند؛ افزود آنچه مسلم است، هر سازمانی برای نیل به اهداف، ماموریت ها و چشم اندازهای خود، لازم است همیشه در حال توسعه، بازنگری روال ها و ایجاد تغییرات بهبود دهنده باشد.

عضو کمیته فناوری اطلاعات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در ادامه، فناوری اطلاعات و استفاده از سازمان‌های الکترونیک هوشمند را به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌های توسعه و تغییر سازمان‌ها و ارتقاء سطح عدالت و اخلاق حرفه ای ، عنوان کرد و توضیحاتی در این باره، به همراه شرح نمونه‌های موفق این رویکرد فناورانه در چند استان کشور، را مطرح نمود.

 

متن کامل گفت‌وگوی مهندس محمد رضا نادری زاد، مدیرعامل شرکت نرم افزاری دانش بنیان آفاق، را در ادامه می‌خوانید:

 

 

با توجه به انتقادهای اخیر به عملکرد سازمان های نظام مهندسی و ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبنی بر منفعت طلبی و فساد سازمان‌های نظام مهندسی و عدم کارآیی و بهره وری مناسب این سازمان‌ها، مایلیم نظر شما را، به عنوان یک فعال با سابقه مرتبط با سازمان های نظام مهندسی در این باره جویا شویم. به نظر شما این سخنان و این مواضع چقدر صحت دارد؟

ضمن عرض سلام و آرزوی توفیق برای شما و همه مخاطبان خبرگزاری پیشرو و ارزشمند ایسنا، به نظر اینجانب، هرچند عملکرد سازمان های نظام مهندسی، مشابه هر سازمان یا نهاد دولتی و غیر دولتی دیگر، قابل نقد و بررسی و نیازمند ارائه راهکارها و پیشنهادهای دلسوزانه و خیرخواهانه می باشد، اما به طور خاص، مواضع و انتقادات مطرح شده، نه تنها به نظر دلسوزانه و خیرخواهانه نبود، بلکه توهین آمیز، غرض ورزانه و در برخی مطالب، حتی فاقد آگاهی مناسب از قوانین و آیین نامه‌ها و روال های مربوطه می­باشد، که مسئولین و دست اندرکاران سازمان نیز پاسخ های ایشان را از طریق رسانه ها عنوان نموده و پیگیری هایی نیز بابت توهین ها و تهمت های ایشان توسط سازمان انجام شده است.

اما آنچه بسیار مهم تر از این مسائل حاشیه ای و  موقتی به نظر می رسد، نیاز به شفاف سازی هرچه بیشتر روال ها و خدمات سازمان نظام مهندسی، جهت دوری از سوء تفاهمات و افزایش عدالت و اخلاق مهندسی در فرآیندهای این سازمان می باشد. ایجاد سازمان شیشه ­ای بر پایه فناوری می­تواند مردم را نسبت عملکرد سازمان­های نظام مهندسی ساختمان آگاه نموده و از انتقال بار اشتباهات و کم کاری­های دیگر نهادها، به سازمان های نظام مهندسی جلوگیری نماید.

 

به نظر شما مهم ترین مصادیق عدالت و اخلاق مهندسی در عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی چیست و چطور می‌توان، نقش واقعی و عملکرد مناسب سازمان را در حوزه‌های وظایف قانونی آن، تقویت نمود؟

قطعا مسیر اصلی و صحیح عملکرد مناسب هر سازمانی، ایفای نقش و انجام فرآیندها، مطابق قوانین، آیین نامه ها و روال های سازمانی مصوب  و معین شده می باشد. اما آنچه که هم در بهبود این همسویی با قانون و عدالت و هم در راستای شفاف سازی و اعتمادسازی بین مخاطبان، به هر سازمانی کمک فراوان می نماید؛ استفاده از روال های هوشمند و الکترونیک با رویکرد سازمان تخصصی الکترونیکی می باشد. امری که نباید در حد شعار و ایده باقی بماند و باید حتما به صورت عملیاتی، در رگ های سازمان، به جریان در آید.

در واقع، وقتی از ایجاد عدالت و رعایت اخلاق مهندسی در سازمان نظام مهندسی، صحبت به میان می آید، مفاهیم و موضوعات زیر، جزو اولین و پر دغدغه ترین مقوله‌هایی است که به ذهن متبادر می‌شود:

O ثبت دقیق عملکرد مهندسان در خدماتی که به جامعه ارائه می­نمایند؛
O نظارت هرچه دقیق‌تر و بهتر به ساخت و سازها در محدوده شرح وظایف سازمان؛
O رعایت قانون و عدالت در ارجاع کار به مهندسان طراح و ناظر؛
O اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به مراجعه کنندگان و مخاطبان سازمان؛
O ثبت دقیق اسناد مالی و در دسترس بودن و شفاف بودن جزئیات پرداخت ها و گردش کاری وجوه سازمان؛
O یکپارچگی اطلاعاتی بین کلیه موجودیت‌های سازمان، مثل هزینه ها؛ فرآیندها؛ پروژه ها؛ مهندسان و ...، در بخش های مختلف؛
O افزایش سرعت سرویس دهی، انجام به موقع فرآیندها و کنترل  به موقع تاخیرها و دیرکردها؛
O افزایش کیفیت کارها و ارتقاء قابلیت های نظارتی و مدیریتی سازمان به صورت هوشمند و برخط.

هرچند رعایت اصول و مفاهیم فوق، در عملکرد سازمان، به صورت سنتی و با روش‌های مرسوم بروکراتیک، تا  اندازه کمی امکان پذیر می باشد، اما قطعا استفاده از راهکارهای مناسب، به روز و هوشمند در حوزه فناوری‌های نوین اطلاعاتی، کمک شایانی به توسعه و ارتقاء جدی این حوزه‌های اخلاق، عدالت و شفاف سازی می گردد. این مساله در حد شعار نیست و تجربه عملی ما شاهد خوبی برای تاثیر جدی فناوری‌های نوین و هوشمند اطلاعاتی در رعایت اخلاق، عدالت، شفافیت و کیفیت خدمات سازمان نظام مهندسی است.

 

امروزه تقریبا همه سازمان های نظام مهندسی در استان ها، دارای نرم افزار هستند و به ندرت شاهد عملیات سنتی و غیر الکترونیک هستیم. لطفا بفرمایید، وقتی از خدمات هوشمند و فناوری های نوین اطلاعاتی و نرم افزاری  سخن می گویید، دقیقا به چه چیزی اشاره دارید؟

در پاسخ به این پرسش، مایلم به چند نکته اشاره کنم:

1)      باید این مساله برای همه ما نهادینه شود که وقتی از مقوله هایی مثل سازمان الکترونیک، شهر الکترونیک و دولت الکترونیک، صحبت به میان می آید، ذهنمان محدود به الکترونیکی کردن فرم ها و نهایتا چرخه های کاری فرم ها و روال‌های کاری نشود. چرا که اگر مقصود از این مفاهیم، همین حد از نرم افزاری کردن فرآیندهای کاری باشد، اصلا نیازی به فناوری های نوین نیست و حتی ممکن است استفاده از فناوری در این حد، موجبات بروز تخلفات گسترده تر را فراهم نماید.

2)      طبق اطلاعاتی که اینجانب از وضعیت نرم افزاری سازمان های نظام مهندسی کشور در دست دارم، در حال حاضر، بسیاری از استان ها هرچند تمایل و تلاش جدی در زمینه استقرار سازمان الکترونیک داشته اند و بعضا هزینه های قابل توجهی به خاطر دغدغه بالا، در این حوزه صرف نموده اند، اما عمدتا دست آورد اصلی آن ها، نهایتا سیستم های فرم ساز با چرخه کاری الکترونیک است که البته این دست آورد هم فراگیر نیست و فقط به چند استان محدود می شود و در بقیه موارد، معمولا نرم‌افزارهایی مستقر شده است، که بعضا به خاطر عدم یکپارچگی بخش های مختلف و زیرساخت نامناسب نرم افزاری نه تنها خدمت خاصی به ارتقاء سطح هوشمندسازی و الکترونیکی سازی نکرده، بلکه چالش های جدیدی نیز پیش روی سازمان قرار داده است.

3)      تنوع فرایند­ها در سازمان­های نظام مهندسی، عدم شفافیت بخشی از قوانین و دستورالعمل­ها و شرایط خاص استان­های مختلف، باعث شده تا رویه­های متفاوتی در سازمان­های مختلف کشور به وجود آید. از طرف دیگر نبود تعامل کافی بین سازمان­های استان­های مختلف باعث گردیده تا تجربیات موفق به صورت صحیح منتقل نگردد و استان­های مختلف در جایگاه­های مختلفی نسبت به مکانیزه نمودن فرایند­های خود اقدام نمایند.

4)      آنچه یک سیستم جامع و هوشمند سازمان الکترونیک تخصصی را از اتوماسیون های مکاتبات، نرم‌افزارهای سفارشی شده یا حتی فرم‌سازهای اصطلاحا پیشرفته مرسوم متمایز می کند، یکپارچگی کامل اطلاعاتی، تخصصی بودن، تطابق کامل با نیازها، هوشمندسازی و خودکارسازی فرآیندها مطابق آیین‌نامه‌ها، قواعد و قوانین و جایگزینی حتی الامکان سامانه ها، به جای اپراتورهای انسانی است. به عبارت دیگر، یک سازمان الکترونیک تخصصی واقعی، سازمانی است که نه تنها فرم‌ها، چرخه‌های کاری و روال‌هایش الکترونیکی و نرم افزاری شده است، بلکه بسیاری از فرآیندها که قابلیت واسپاری به سیستم‌های خودکار، با تعریف اصول و الگوریتم های قانونی را دارد، را به طور خودکار و هوشمند انجام دهد و محدودیت زمان و مکان را برای اعضاء و مخاطبان سازمان از بین ببرد.

 

 

شما در شرکت نرم افزاری آفاق، چه تلاش ها و خدماتی در راستای میل به سازمان الکترونیک تخصصی نظام مهندسی ساختمان داشته اید؟

ورود شرکت نرم افزاری آفاق به حوزه سازمان الکترونیک نظام مهندسی ساختمان، در اوایل دهه هشتاد، با تعریف پروژه مشترک بین شرکت و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم انجام شد و نتیجه آن برطرف کردن مشکلات کنترل سهمیه و توزیع کار در سازمان بود، که این امر، به دلیل تاکید بر یکپارچگی، مستلزم پوشش نرم‌افزاری بخش­های عضویت، ملک و مالک و خدمات مهندسی، نیز می‌شد و کلیه این بخشها ،تا پایان سال 1385 آماده و در اولین روزهای سال 1386، در استان قم، نصب و راه­ اندازی گردید.

پس از برطرف شدن دغدغه مدیران سازمان نسبت به کنترل سهمیه و توزیع کار، بخش­های بازرسی گاز، کنترل نقشه و آموزش مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اغلب بخش­های سازمان تا پایان سال 1387، تحت پوشش نرم افزار قرار گرفت.

طی سال‌های 1388 الی 1390، نرم افزار نظام مهندسی این شرکت، در استان‌های لرستان و سمنان، راه‌اندازی شده و آغاز به کار نمود، که در طول این سال‌ها، شرکت به هیچ وجه متمرکز بر صرف فروش و پشتیبانی نبود و توسعه و بهبود سامانه‌ها و ارتقاء قابلیت‌ها و زیرسامانه‌های آن‌ها، مهم‌ترین رسالت شرکت در حوزه نظام مهندسی بوده و هست و در این راستا، می‌توان به عرضه و بهره‌برداری سامانه پرتالی خدمات الکترونیک گاز در سال 1390 در استان قم و توسعه قابلیت‌های فراوان در سایر سامانه‌ها اشاره کرد.

در سال 1391، با توجه به تجربه گذشته شرکت در ارائه فرمول­ها و الگوریتم‌های مختلف و متفاوت توزیع هوشمند کار، الگوریتم جدید توزیع و ارجاع کار، که به جرات می‌توان آن را الگوریتمی بی نظیر و بی رقیب و جامع‌ بین کلیه استان‌های کشور اعلام کرد، توسط شرکت ابداع گردید و در سال 1392، سازمان‌های نظام مهندسی قم و سمنان از این فرمول جدید استفاده نمودند.

در سال 1393، با توجه به بزرگ شدن بیش از حد نرم افزار و نیازهای ضروری سازمان­ها، در حوزه مالی و همچنین ایده­ها و فناوری‌های جدید در طراحی و معماری نرم افزار، شرکت تصمیم به تولید نسخه جدید از نرم افزار با نام تجاری نماسان گرفت.

و در تحلیل و طراحی آن، کلیه تجربیات گذشته خود را در شناسایی فرآیند­های سازمان و همچنین دانش و شناخت از فناوری ها و معماری­های جدید نرم افزار به کار گرفت و توانست در طول مدت دو سال به محصولی توسعه یافته، قابل اعتماد و بی نظیر، دست پیدا کند. محصولی که به راحتی بتواند بستری برای توسعه ­های آتی سیستم باشد.

سامانه نظام مهندسی الکترونیک ساختمان نماسان، به مجموعه­ای از نرم افزارهای یکپارچه تولیدی شرکت آفاق گفته می­شود که بخش­های عمده­ای از فعالیت­های سازمان­های نظام مهندسی ساختمان را پوشش می­دهد و علاوه بر قابلیت­های نوین مورد توجه در حوزه طراحی و معماری، در حوزه عملکردی نیز توانسته، با اضافه نمودن زیر سیستم‌های مختلف و متعدد جدید، کلیه دغدغه های سازمان را برطرف نماید. این مجموعه نرم‌افزاری در سال 1394، از طرف معاونت علمی و راهبردی ریاست جمهوری، به عنوان مجموعه نرم‌افزاری دانش بنیان شناخته شد  و تا کنون در سه استان قم، سمنان و بوشهر، مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

با توجه به صحبت های شما، در حال حاضر کلیه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در استان‌ها، کم و بیش روال‌های نرم افزاری و الکترونیک دارند. وجوه تمایز و مزیت های نماسان، نسبت به سایر روال های مرسوم در حال استفاده چیست، که باعث شده، نماسان به عنوان یک مجموعه نرم‌افزاری ضامن ارتقاء کیفیت و اخلاق مهندسی در سازمان‌های نظام مهندسی شناخته شود؟

وقتی که گفته میشود نماسان یک بازوی قوی و هوشمند برای مدیران،  جهت ارتقاء کیفیت و ضمانت اخلاق مهندسی است؛ به این دلیل است که اخلاق مهندسی، مقوله ای بسیار فراتر و گسترده تر از خصوصیات اخلاقی و انسانی مرسوم اشخاص هست. این گستره وسیع، به طور کلی شامل دو رویکرد اصلی اخلاق کردار مهندسین، که از آن به عنوان اخلاق حرفه ای در مهندسی نیز یاد می شود و اخلاق فرآیندهای مهندسی، که مقوله ای بزرگ‌تر و بسیار حساس‌تر از اخلاق کرداری مهندسان است و شامل رعایت اصول کاری و صحت و کیفیت فرآیندهایی چون طراحی، ساخت، ارزیابی و نظارت‌های مهندسی است؛ چرا که این فرآیندها عمدتا پاسخگوی نیازهای مختلف اجتماعی و یا ارزش های متفاوت اخلاقی و اجتماعی هستند. با این نگاه، میتوان مهم‌ترین ویژگی‌های متمایز کننده نماسان را در موارد ذیل خلاصه نمود:

  • یکپارچگی کامل اطلاعاتی در کلیه بخش‌های سازمان و وجود پرونده جامع و برخط از موجودیت های اطلاعاتی چون اشخاص و پروژه‌ها؛
  • هوشمندسازی و خودکارسازی فرآیندها مطابق آیین‌نامه‌ها، قواعد و قوانین، منجر به افزایش شفافیت و دقت عملکردی سازمان؛
  • امکانات گزارشی و نظارتی بسیار قوی، پیشرفته و هوشمند جهت مدیریت و نظارت کیفی طراحی ها و نظارت ها؛
  • وجود مولفه های ابزاری هوشمند برای اعمال تشویق و تنبیه مبتنی برعملکرد مهندسان و ناظران، در راستای ارتقاء مستر کیفیت خدمات؛
  • شفافیت و دقت کامل مالی و حسابداری و ثبت خودکار کلیه اسناد حسابداری با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده و مدیریت پرداخت پویا؛
  • الگوریتم بی نظیر، جامع و منعطف توزیع و ارجاع کار، که شیوه ای بدیع، از لحاظ جامعیت و دربرگیرندگی کلیه ملاحظات مختلف و شرایط و ضوابط مربوطه در حالات محاسبه ای متنوع استان‌ها، می‌باشد؛
  • حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی برای اعضاء و مخاطبان سازمان، با ارائه پورتال‌های متنوع خدمات الکترونیک در بخش‌های مختلف، که باعث رضایت بخشی و تسریع جدی فرآیندهای طراحی و نظارت شده و شفافیت و جریان کار صادقانه و عادلانه را به دنبال دارد؛
  • تخصصی بودن و تطابق کامل با نیازهای سازمان ‌های نظام مهندسی، به صورت کاملا مبنایی و زیرساختی؛
  • هزینه به مراتب پایین‌تر زیرساخت منعطف و جامع نماسان، در مقایسه با پیاده‌سازی سامانه‌های سفارشی با این سطح کیفیت و خدمات. 

 در واقع نماسان، نه تنها مانند سایر محصولات نرم افزاری و اتوماسیونی، تسهیل کننده فرآیندها و الکترونیکی سازی جریان ها و فرآیندهای کاری را بر عهده دارد، بلکه با توجه به تخصصی بودنو تحلیل دقیق و طراحیجامع و هوشمند خود، می‌تواند سازمان‌های نظام مهندسی را، به سمت تعالی و رشد کیفیت خدمات، عدالت و اخلاق مهندسی، سوق دهد، بدون اینکه نیاز باشد، هر سازمان به طور جداگانه، هزینه های سرسام آوری را، بابت تحلیل و بهبود امور داخلی خود و طراحی سامانه‌های بهبود دهنده، که عمدتا سفارشی و محدود به نگاه موجود سازمان هستند، به خود تحمیل کند.

 

 

 

 

 

  

امروزه استفاده از خدمات الکترونیک و علاقه به انجام امور کاری و اداری و خصوصا فرآیندهای پرداخت به صورت غیر حضوری، تبدیل به یک ذائقه و عادت فراگیر بین مردم گردیده است. حال با توجه به وجود ارتباطات و فرآیندهای کاری و دریافت و پرداخت فراوان فرا سازمانی، بین سازمان، مهندسان، ناظران، دفاتر، شرکت‌ها و مراجعه کنندگان، آیا نماسان در این زمینه هم تدابیری اندیشیده است؟

یکی از رویکردهای جدی شرکت آفاق، در راستای توسعه هرچه بیشتر عدالت و مساوات و افزایش رضایت مخاطبان از کیفیت خدمات و شفافیت عملیاتی سازمان، توسعه گستره عملیاتی سازمان، به تمام ساختمان‌ها بود! به عبارت دیگر، یکی از مهم ترین رسالت های ما در توسعه سامانه های خدمات الکترونیک نماسان، ایجاد قابلیت دسترسی مخاطبان برون سازمانی سازمان، به کلیه عملیات مورد نیازشان، شامل پذیرش و عضویت، عملیات مالی، کنترل نقشه، ارائه گزارشات نظارتی، مشاهده و تکمیل پرونده، پیگیری وضعیت خدمات مهندسی، ارائه گزارش نظارت و بازرسی گاز، امور سازمان، رفاهی و آموزشی مهندسان و ...، در کلیه ساعات شبانه روز، بدون محدودیت مکانی و زمانی بود، که این مساله بحمدالله تا حد قابل توجهی اجرایی گشته و برخی از زیرسامانه‌های باقیمانده آن نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

علاوه بر این، شرکت آفاق با همکاری با بانک ملت و شرکت به پرداخت ملت، سرویس­های پرداخت الکترونیک متعددی به نرم افزار خود اضافه نموده که به وسیله آن، مالکان از مراجعه به بانک برای پرداخت­های مختلف مالی مربوط به سازمان بی نیاز شده اند. این سرویس ها که در قالب خدمات پرداخت الکترونیک پویا، با ارتباط کامل با سیستم مالی و با صدور فاکتورهای منعطف و پویا بر اساس طرف حساب های مختلف و درصد حق هریک از طرفین به صورت آنلاین، با رعایت اصول مالیات بر ارزش افزوده، محاسبه و ارائه می گردد، باعث میشود، پرداخت کننده، حتی در فرآیند پرداخت الکترونیک با پایانه POS یا با درگاه اینترنتی سازمان نیز، نیاز به پرداخت متعدد نداشته و کلیه پرداخت‌ها، بر اساس اصول و محاسبات سیستم مالی، بدون درگیر شدن گردش مالی حساب سازمان، در قالب یک تراکنش انجام می گردد.

این قابلیت ها در کنار یک سامانه مستقل حسابداری، که کلیه اسناد مورد نیاز سازمان را به صورت خودکار و با دقت و صحت بالا تولید نموده و دغدغه­های سازمان را در رابطه با پرداخت به مهندسین، به طور کامل برطرف نموده است، باعث افزایش رضایت مخاطبان سازمان و ایجاد شفافیت و عدالت هرچه بیشتر شده است.

 

 

مجموعه نرم‌افزاری نماسان، چطور می تواند، به تفاوت‌های عملکردی و تنوع رویکردها و فرآیندهای استان‌های مختلف، پاسخ مناسب ارائه دهد؟ آیا انعطاف لازم برای چنین کاری در سامانه وجود دارد، یا باید به ازای هر استان، تغییرات اساسی در آن صورت پذیرد؟

انعطاف سامانه جامع نظام مهندسی نماسان، در عین زیرساخت مستحکم و پر قدرت آن، اتفاقا یکی از مزایای مهم این سامانه است. معماری پنج لایه نوین و کاملا سرویس‌گرای این سامانه، طراحی پارامتر محور و قابل تغییر، قابلیت های سفارشی سازی گسترده در تنظیمات و استقلال نسبی لایه‌های مختلف معماری، مولفه های مهمی است که نماسان را قادر می‌سازد، نیازهای متنوع و متفاوت سازمان های نظام مهندسی استان های مختلف را، بدون ایجاد تغییرات زیرساختی، به خوبی پاسخگو باشد و تجربه رضایت بخش استفاده از محصولات نرم افزاری سازمان الکترونیک نظام مهندسی این شرکت، در چهار استان ذکر شده، به خوبی بیانگر این ادعاست.

به بیان دیگر، ما در طراحی و پیاده سازی نماسان تمام تلاش خود را جهت تحلیل نقاط تفاوت استان‌های مختلف و موقعیت های تنوع زای قوانین و مقررات نظام مهندسی، به کار بردیم و به هیچ وجه محصول را بر اساس نیاز یک مشتری خاص طراحی نکردیم، بلکه نیازهای متفاوت مشتریان بالفعل و بالقوه خود را در قالب زیرساختی قابل تغییر و قابل انتخاب و تنظیم پیاده سازی کردیم.

 

  

در پایان، نادری زاد، ضمن اشاره به برگزاری اولین همایش ملی اخلاق مهندسی، در تاریخ 28 و 29 آذر ماه، به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و با حضور مسئولین بلندپایه، مدیران و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و نمایندگان مجلس و اساتید بزرگ ملی و بین المللی، خاطر نشان کرد، برگزاری و میزبانی این همایش توسط استان قم، خود گواهی بر پیشروی جدی و سرآمدی بارز این استان در زمینه شفافیت، عدالت و اخلاق مهندسی است، که این مساله مرهون عزم راسخ هیئت رئیسه و رئیس محترم سازمان نظام مهندسی استان قم، بر استفاده از فناوری‌های هوشمند اطلاعاتی و رویکردهای نوین نرم‌افزاری برای ارتقاء سطح مدیریت، نظارت و بهبود عملکردی فرآیندها و خدمات سازمان است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، که  این رویکرد و موضوع این همایش، هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی ادامه‌دار گردد و نتایج عملی آن در کالبد نظام ساخت و ساز کشور مشهود شود.

 

قوانین و مقررات | پیمان رازداری | نقشه سايت | تماس با ما
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به شرکت نرم افزاری آفاق (اندیشه فناوری اطلاعات قرن) می باشد.